frequently asked questions icon

Veelgestelde vragen

Alles wat je moet weten over het gebruik van Parkd.

Algemeen

  • Kan ik met Parkd goedkoper parkeren?

    Parkd is wettelijk verplicht om dezelfde parkeerverordening te hanteren die vastgesteld is door de betreffende gemeenten. Aangezien je met de Parkd provider tot op de minuut nauwkeurig kunt parkeren, kun je tot wel 20% besparen op je parkeerkosten. Daarnaast is Parkd de enige applicatie die geen transactiekost en/of abonnement aanrekent.

  • Ik heb een parkeerboete ontvangen terwijl mijn Parkd-sessie actief was; wat moet ik nu doen?

    We betreuren enorm dat je een parkeerboete hebt ontvangen. Door het volgen van de volgende stappen, kun je snel zelf zien of je boete al dan niet terecht is. In de Parkd app kun je via de parkeerhistorie al je parkeersessies zien. Controleer of je op het tijdstip van de parkeerboete aangemeld was met een parkeeractie. Zo ja, controleer of het kenteken correct werd ingevoerd. Indien je kenteken klopt en je een actieve parkeersessie had gedurende het tijdstip van de parkeerboete, zul je waarschijnlijk onterecht een parkeerboete ontvangen hebben. We raden aan om een screenshot van je parkeerhistoriek op te sturen als bewijs bij je bezwaarschrift aan de betreffende gemeente.

  • Hoe kan ik mijn parkeersessie als zakelijk aanduiden?

    Er zijn twee manieren om je parkeersessie als zakelijk aan te duiden:

    1. Je kunt eenvoudigweg op het aktetasicoontje tikken, of op het woord “zakelijk”, in de app zelf.
    2. Je kunt inloggen via het 'Mijn Parkd'-webportaal met hetzelfde e-mailadres en wachtwoord als de app."

  • Welke gegevens slaat Parkd op?

    Parkd houdt zich strikt aan de privacywetgeving van 2018. Je kunt meer informatie vinden in ons Privacybeleid.

  • Waarom verschijnt er “geen service” wanneer ik de Parkd app open?

    Dit wilt zeggen dat Parkd jammer genoeg nog niet actief is in die gemeente. Maar, geen zorgen! Elke week komen er nieuwe gemeenten bij. Laat ons gerust weten in welke gemeente we zeker actief moeten zijn!

  • Waarom krijg ik een melding dat mijn account geblokkeerd werd?

    Parkd blokkeert automatisch (tijdelijk) je account indien je een betaalachterstand hebt. Om deze blokkering op te heffen, dien je een geldige credit card toe te voegen aan je account zodat de betalingsachterstand kan vereffend worden. Eenmaal deze betaling wordt ontvangen, zal je account automatisch weer op actief gezet worden.

  • Hoe ziet de parkeercontroleur dat ik met Parkd betaald heb voor mijn parkeersessie?

    Parkeercontroleurs controleren aan de hand van je kenteken. Daarom is het heel belangrijk om dit juist op te geven in de app. Deze controles gebeuren nog handmatig, maar in de nabije toekomst zullen auto’s meer en meer gecontroleerd worden met scanauto’s en -scooters.

Parkd app

Park&Forget


Vind je geen antwoord op je vraag of probleem? Neem dan contact met ons op.